måndag 31 maj 2010

Altanen tar form

Nu börjar altanen ta form på allvar, stolparna till räcket är på plats och så snart alla stolpar är ordentligt fastsatta kommer trallgolvet att skruvas klart.


Vi har införskaffat en ny grill som har betydligt större grillyta och bättre ergonomi än vår lilla Smokey Joe.




Kvällssolen tränger igenom ganska bra kl 19.30.



13, 5 meter lång blir altanen. Nästa helg ska de sista ytterbrädorna jackas ur och skruvas dit. Sedan blir det golvet, räckte och mittentrappna.



Stolparna skruvar jag inifrån med 2 franska skruv 10x120. För att ge ytterligare stöd för hörnstolparna sätter jag även ett stag.

5 kommentarer:

Carin sa...

Jag vet inte om det bara är jag, men jag kan inte se bilderna.
/Carin

Hans sa...

Det var inte bara du det var bara jag som såg dem, picasa verkar ha länkat dem fel.

Tack för att du påpekade det!
/Hans

Katarina sa...

åhhh vad härligt!

Du glömmer inte att gå nu de sista dagarna va? :)

Carin sa...

Det ska bli kul att få se fortsättningen. Mycket jobb...
/Carin

Magnus sa...

Stabil grill, Hans! Mycket bra! Upp till bevis på fredag. :)